معرفی کتاب

گاو بنفش: چگونه در میان انبوه دیده شویم؟

گاو بنفش
  • معرفی کتاب گاو بنفش

نویسنده: ست گادین

مترجم: افسانه درویشی

 

در جستجوی ایده‌های ناب و خلاقانه هستید؟

اگر به دنبال ایده‌های نو و راهکارهای خلاقانه برای کسب‌وکار خود هستید، اگر خواهان موفقیت در دنیای پررقابت امروز هستید، این گاو بنفش را از دست ندهید! ست گادین (نویسنده کتاب) راهنمای شما در این مسیر خواهد بود.

 

کسب و کار خود را با چشم گیر بودن تغییر دهید!

کسب و کار خود را با چشم گیر بودن تغییر دهید!

 

ست گادین، مردی با ایده‌های بنفش

ست گادین، نامی است که در دنیای امروز، با مفاهیمی همچون خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بازاریابی عجین شده است. او الهام‌بخش بسیاری از افراد در سراسر جهان است که در جستجوی یافتن مسیری نو به سوی موفقیت هستند.

گادین، زاده‌ی دهه‌ی شصت میلادی، در طول زندگی پربار خود، تجارب گرانبهایی را اندوخته است. از کارآفرینی و سخنرانی گرفته تا نویسندگی و وبلاگ‌نویسی، او در هر زمینه‌ای که قدم گذاشته، ردی از خلاقیت و نوآوری برجای گذاشته است.

کتاب‌های او، همچون گاو بنفش و شیب، به مثابه‌ی چراغ راهی برای رهروان مسیر موفقیت در دنیای کسب‌وکار هستند. او در این کتاب‌ها، با زبانی ساده و لحنی گیرا، به رمز و رازهای موفقیت در دنیای پررقابت امروز می‌پردازد

ایده‌های خلاقانه و نگاه نوآورانه گودین، تنها به کتاب‌های او محدود نمی‌شود. او در وبلاگ و پادکست خود نیز، با مخاطبانش از سراسر جهان سخن می‌گوید و ایده‌های ناب خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

گادین، مترجمی توانمند نیز هست. او با ترجمه‌ی آثار بزرگان دنیای بازاریابی و کارآفرینی، به ترویج دانش و ایده‌های نو در میان فارسی‌زبانان کمک شایانی کرده است.

گاو بنفش

راز برجسته شدن در دنیای شلوغ: گاو بنفش

یکی از معروف‌ترین کتاب‌های او «گاو بنفش» به یکی از اصلی‌ترین کتاب‌های دنیای بازاریابی و برندسازی تبدیل شده است که درسال 2003 منتشر شد.

عنوان کامل کتاب:

گاو بنفش: تمایز باشید تا کسب‌و‌کارتان متحول شود _ Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable

 

گادین در «گاو بنفش» مفهوم برجسته شدن، تمثیلی از ایده‌های ناب و خلاقانه است که در میان انبوه ایده‌های مشابه، خودنمایی می‌کنند. گادین معتقد است که در دنیای شلوغ امروز، تنها راه برای دیده شدن و موفقیت، متفاوت بودن استیک بازار شلوغ را با قابل توجه بودن معرفی می کند.

او استدلال می کند که برای موفقیت در چشم انداز تجاری رقابتی امروز، شرکت ها باید تلاش کنند تا خارق العاده و متفاوت از رقبای خود باشند. درست مانند یک گاو بنفش که در زمینه گاوهای معمولی سیاه و سفید برجسته می شود، کسب و کارها باید پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنند که آنها را از بقیه متمایز کند.

 

با یک مثال درابتدای کتاب به دلیل نامگذاری کتاب به “گاو بنفش” پرداخته‌ شده است:
“چند سال پیش که همراه خانواده ام در فرانسه با اتومبیل به گردش رفته بودیم از دیدن صدها گاو که مثل تصاویر برجسته ی کتابهای قصه در مراتع کنار بزرگراه در حال چریدن بودند، به وجد آمده بودیم. تا کیلومترها همچنان خیره به بیرون نگاه می‌کردیم و از آن همه زیبایی در شگفت بودیم.
پس از بیست دقیقه تماشای گاوها را رها کردیم این گاوها هم همان گاوهای قبلی بودند که دیده بودیم و آنچه که زمانی برای ما شگفت انگیز بود كاملاً عادی و معمولی به نظر می‌رسید. چیزی بدتر از معمولی، خسته کننده شده بود.
بعد از اینکه مدتی گاوها را می‌بینید، برای شما هم خسته کننده می‌شوند. آنها شاید گاوهای کامل، جذاب باشخصیت و یا گاوهای زیبایی باشند، اما باز هم خسته کننده خواهند شد.

و حالا یک گاو بنفش، شاید جالب به نظر برسد البته برای مدت

ی ماهیت آن این است که باید برجسته و جالب توجه باشد…”

این کتاب درباره چرا، چه چیز و چگونه برجسته بودن است.

خلاصه ی کتاب صوتی گاو بنفش را میتوانید در اینجا میتوانید گوش دهید.

 

سبک نگارش گادیننویسنده کتاب گاو بنفش

سبک نگارش گادین جذاب و تفکربرانگیز است و مفاهیم پیچیده بازاریابی را برای خوانندگان با هر زمینه ای قابل دسترس می کند. او تفکر سنتی را به چالش می‌کشد و خوانندگان را تشویق می‌کند تا زمانی که نوبت به ساخت برندهایشان و ارتباط با مشتریان می‌رسد، خارج از چارچوب فکر کنند.

 

 

گادین معتقد است که موفقیت، در گرو جلب توجه و ایجاد تمایز است. او در کتاب گاو بنفش، به این نکته تأکید می‌کند که در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز، تنها راه برای دیده شدن، متفاوت بودن است. به عبارتی دیگر، باید همچون گاوی بنفش در میان انبوه گاوهای سفید، خودنمایی کرد.

 

به طور کلی، ست گودین یک متفکر رویایی است که همچنان با دیدگاه تازه خود در مورد تجارت و نوآوری، الهام بخش کارآفرینان و بازاریابان در سراسر جهان است. کار او تأثیر عمیقی بر رویکرد شرکت ها به بازاریابی و برندسازی داشته است و او را به یک پیشگام واقعی در حوزه کاری خود تبدیل کرده است.

تیکه ای از کتاب گاو بنفش

دیگر کتاب های ست گادین

کتاب دیگری از ست گادین که در سال 2005 منتشر شد و در فهرست 100 کتاب پرفروش آمازون قرار گرفت. ست گادین در این کتاب به اهمیت داستان‌سرایی در روند بازاریابی محصول می‌پردازد.

برخی از دیگر کتاب های محبوب ست گادین عبارتند از:

  • مهره‌ حیاتی: آیا غیر‌قابل جایگزین هستید؟ (?Linchpin: Are You Indispensable)، که مفهوم ضروری شدن در کار و حرفه شما را بررسی می کند. یکی دیگر از آثار ست گادین که نخستین بار در سال 2010 منتشر شد و جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز را برای او به ارمغان آورد.
    گادین در این کتاب به اهمیت ریسک‌پذیری، جاه‌طلبی، تخصص و به‌روز بودن برای دوام‌ آوردن در جهان رقابتی امروز اشاره می‌کند.

خلاصه ی کتاب صوتی مهره حیاتی را میتوانید در اینجا گوش دهید!

  • کتاب همه‌ بازاریاب‌ها دروغگو هستند (All Marketers Are Liars)، درمورد اهمیت داستان گویی در بازاریابی و اینکه چگونه می توان از آن برای ارتباط با مشتریان در سطح عمیق تر و ایجاد کسب و کاری موفق استفاده کرد، بحث میکند.

 

  • قبایل: ما به شما نیاز داریم تا ما را رهبری کنید (tribes: we need you to lead us)، که به قدرت جامعه و رهبری می پردازد.

 

  • کتاب کوچکی که به شما یاد می دهد چه زمانی باید سیگار را ترک کنید (The Dip: A Little Book That Teaching You Dema )، که بینش هایی را در مورد دانستن اینکه چه زمانی باید در چالش ها استقامت کرد و چه زمانی باید ادامه داد، ارائه می دهد.

 

به طور کلی، کتاب‌های ست گادین به خاطر ایده‌های قابل تأمل، توصیه‌های عملی، و دیدگاه تازه در بازاریابی، تجارت و توسعه شخصی شناخته شده‌اند.

از آنجا که این کتاب بطور مکرر ترجمه و منتشر شده است می توانید با یک سرچ کوتاه در اینترنت به استراتژی گاو بنفش، تئوری گاو بنفش،گاو بنفش در بازاریابی و خلاصه کتاب گاو بنفش….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *